STORY OF SUNDLER

Sundlergymnasiet öppnade sina dörrar 1997 och är en modern skola där ledorden är nytänkande och flexibilitet. Lärande är inte begränsat till undervisning inom skolans väggar. Vi väver in det som sker i verkligheten genom att ge dig möjlighet att resa, praktisera och utveckla dina intressen. Din bana börjar här!

Är du nyfiken på vad som händer på gymnasiet?

Följ Sundlergymnasiet

på Facebook för senaste nytt!

STORY OF SUNDLER

Sundlergymnasiet är en skola där stort fokus ligger vid personlig utveckling. Vi jobbar målmedvetet tillsammans med dig som elev utifrån dina förutsättningar, framtidsplaner och drömmar för att du ska nå så långt som möjligt.

Hos oss blir eleven sedd, känner sig trygg och får hjälp snabbt. Som elev har du en mentor som följer din utveckling och stöttar dig i att följa upp din plan för att nå dina mål. Till ditt stöd finns även Sundlerhälsan som består av specialpedagoger, resurspedagog, kurator, skolsköterska och studie- och yrkesvägledare. Det är en stor styrka.

Vi vill att våra elever ska vara väl förberedda för framtida studier och yrkesliv. Vi erbjuder undervisning av hög kvalitet, kompetenta lärare och en skolgång utöver det vanliga. På Sundlergymnasiet får du studier med guldkant. Med det menar vi att utöver ett seriöst studieinnehåll har vi även fokus på att ha roligt och att utmana med upplevelser som får dig att utvecklas. Sundlergymnasiet har internationella samarbetspartners som vi har utbyten med, t.ex. Tyskland och Uganda. Vi åker även på språkresor till Tyskland, Spanien, Frankrike och England samt möjlighet till praktik utomlands. På skolan erbjuds du också en unik fotoutbildning som även den medför utflykter och resor till spännande platser för fotografering.

Vi har ett gott samarbete med det lokala näringslivet och tillsammans med dem skapar vi goda yrkes-

förberedande utbildningar där handledare följer din yrkesutveckling tillsammans med dina lärare. Sundlergymnasiet är en skola med ledorden nytänkande och flexibilitet. Hos oss får du i dina studier möjlighet att resa, praktisera och utveckla dina intressen. Åren på Sundlergymnasiet ska vara roliga och lärorika. Det har visat sig att våra Sundlerstudenter har klarat sig väl och det är vi stolta över.

Sundlergymnasiet

En skola där stort fokus ligger vid personlig utveckling.

Din bana börjar här

Sundlergymnasiet